شرح خدمات دکترمال به فروشگاه ها، هایپرمارکت ها و مجتمع های تجاری

شرح خدمات دکترمال به فروشگاه ها، هایپرمارکت ها و مجتمع های تجاری
دکتر مال DrMall مجموعهای است از کارشناسان خبره و متخصص در صنعت خردهفروشی، که هدف آنها استانداردسازی فرایندهای مدیریتی و عملیاتی فروشگاههای زنجیرهای، هایپرمارکتها و سوپرمارکتها است.
این گروه با بیش از یک دهه تجربه علمی و عملی، از طریق عارضهیابی، استانداردسازی، آموزش، جاریسازی، راهبردی و ممیزی دورهای، باعث رونق کسب و کار فروشگاههای بزرگ و کوچک و افزایش فروش آنها می شود. دکتر مال با دارا بودن ۴ دپارتمان مشاوره ، آموزش کاربردی، تحقیقات و اجرا، خدمات خود را که برگرفته از استانداردهای جهانی خردهفروشی است عرضه نموده و آماده همکاری با کلیه فروشگاههای زنجیرهای، هایپرمارکت ها و مجتمع های تجاری در سطح کشور ایران و کشورهای آسیای مرکزی میباشد.
تیم تخصصی دکتر مال DrMall با استفاده از دانش روز، فناوری های نوین فروشگاهی و استانداردهای بین المللی موفق به طراحی، اجرا و راه اندازی پروژه های فروشگاهی در سطح کشور شده است. هم اکنون نیز مدیران این شرکت آمادگی کامل را دارند که با اشتیاق فراوان تجربیات گرانبها و ارزشمند خود را از ابتدای طراحی تا افتتاحفروشگاه در اختیار شما قرار داده تا با بالاترین میزان بهره وری ،ریسک سرمایه گزاری در این بخش را به حداقل برسانید.
ارائه طرح توجیهی (Business Plan) دقیق و مناسب توسط متخصصین مجرب در حوزه خرده فروشی و مدیریتفروشگاه، اولین قدم برای شروع فعالیت میباشید. فروشگاه های زنجیره ای و هایپرمارکتها به عنوان یکی از پیچیده ترین فعالیتهای اقتصادی عصر نوین، مستلزم تحقیقات دقیق و مطالعات کاربردی که نشان دهنده ی حال حاضر و آینده ی طرح باشد می باشد.
فاز اول: تحقیقات دقیق و کاربردی
- تعیین اهداف، ارائه استانداردها، بررسی کلیات
بررسی های اقتصادی، فنی، اجتماعی، فرهنگی و… بر اساس استانداردها و تطبیق آنها با شرایط مختلف
- ارائه ی زمانبندی اجرایی و منطقی مطابق با واقعیت
- مشخص کردن تعداد فروشگاه ها ( به تفکیک استانها و مناطق تهران)
- جمعیت و مساحت ( ضریب نفوذ) فروشگاه ها و مجتمع های تجاری( به تفکیک استانها و مناطق تهران)
- بررسی رفتار مصرف کننده
- متوسط هزینه خالص سرانه یک خانوار شهری ( به تفکیک کالاهای مصرفی)
- تعداد واحدهای صنفی توزیعی کشور ( به تفکیک استانها و مناطق تهران)
- اولویت بندی دقیق مناطق ۲۲ گانه تهران و مراکز استانها با توجه به پتانسیل احداث هایپر مارکت در شهرهای مختلف کشور
- تدوین ساختار فیزیکی فروشگاه
- ارائه طرح مکان یابی سنجی شامل :
الف ) بررسی تراکم منطقه
ب ) رعایت محدوده با فروشگاه های بزرگ ومراکز خرید
ج ) بررسی های ترافیکی، استخراج ساعات شلوغی
د ) سیستم حمل و نقل عمومی،دسترسی به خیابان های اصلی، ورود و خروج آسان (رفت و آمد)،کیفیت جاده های اطراف
هـ ) سنجش توان خرید مشتریان، شرایط اقلیمی و دیدگاه مردمی به لحاظ فرهنگی و …
و ) سهولت دسترسی ( عدم پیچیدگی) و در دید بودن
- ارائه طرح امکان سنجی شامل :
امکان سنجی منطقه باید با توجه به تحلیل شاخص های کلیدی منطقه انجام گیرد
الف ) عوامل محیطی
ب ) ظرفیت
ج ) دسترسی ها
د ) توزیع و تمرکز جمعیت
هـ ) ارزیابی ناحیه تحت پوشش با توجه به جغرافیای محل و موقعیت
و ) ترکیب و ساختار جمعیت و منطقه و مواردی از این قبیل
- تدوین برنامه فروش در سطح هایپر مارکت و مکانهای جانبی طرح
- امکانات زیر بنایی در منطقه احداث هایپر مارکت
- وضعیت جغرافیایی، اقتصادی و اجتماعی منطقه
- دسترسی به نیروی انسانی و نحوه تامین نیروی انسانی متخصص درمنطقه
- دسترسی به تامین کنندگان کالا و نحوه تعامل لجستیک با هایپر مارکت
- سنجش توان خرید مشتریان، شرایط اقلیمی و دیدگاه مردمی به لحاظ فرهنگی و …
- تحلیل و آنالیز سیستمفروش فروشگاه های رقیب
مهمترین عاملی که موفقیت یا عدم موفقیت شما در افتتاح یک پروژه فروشگاهی را رقم میزند اداره فروشگاه به روش نوین و آموزش کاربردی کارکنان بر اساس یافته ها و روشهای بین المللی و بروز میباشد.مشخص کردن تعداد نیروی انسانی و وظایف تک تک کارکنان و مدیران، آیین نامه ها و دستورالعملهای نحوه اداره فروشگاه و آموزش کارکنان و مدیران توسط اساتیدی که خود دارای سابقه اداره فروشگاه میباشند، از ارکان اصلی موفقیت شما خواهد بود.این مرحله خود به چنج قسمت اصلی به شرح ذیل تقسیم بندی میگردد :
سیستم فروش فروشگاه ها:
شناسایی کالاهای مورد نیاز فروشگاه و تقسیم بندی دپارتمانها و بخشهای مختلف فروش
مدیریت عمومی فروشگاه و مرکز خرید
مشاوره و مدیریت سفارشات و مدیریت جامع فروش و گردش کالا ( فروش،چیدمان، انبار، ضایعات، دزدبری و …)
مدیریت بازاریابی و فروش خرده فروشی و فروشگاهی
تحلیل و تدوین انواع سیستم های قیمت گذاری و تخفیفات
طراحی و تدوین سیستم های ارتباطی و عبوری در یک فروشگاه
طراحی سطح فروش و چیدمان کالاها و طراحی Customer flow بر اساس :
طراحی، تدوین و اجرای سیستم عملیاتی گردش مشتریان در راستای افزایش فروش فروشگاه
طراحی، تدوین و اجرای سیستم ارزیابی عملکرد
طراحی و تدوین سیستم تنوع کالایی
طراحی، تدوین و اجرای سیستم های وفادارسازی مشتریان
میزان فروش و سود آوری
ارزیابی فروشگاه
ارزیابی و تحلیل پرسنل فروشگاه
تبلیغات درست و اثربخش فروشگاه
مشاوره در زمینه ی متعهد سازی پرسنل فروشگاه
طراحی و اجرای بخشهای ۳۰ گانه فروش شامل
لکه گذاری و جانمایی غرفه ها و دپارتمان ها
پلان چیدمان فضای کلی و قفسه ها و محوطه ی اداری
جانمایی کالاها در پلان چیدمان
طراحی و تدوین و اجرای سیستم باشگاه مشتریان فروشگاه
فرمت و روش انعقاد قرارداد با شرکای تجاری
روش تهیه دیتابیس برای فروشگاه ها
سیستم سازی کلیه عملیات فروشگاه
استانداردسازی اجرایی و کاربردی کلیه ی فرآیندها و عملیات فروش و فروشگاه
روشهای شناسایی سبد خرید مشتریان(تهیه پرسشنامه)
نحوه خرید و تکنیکهای در آمد زایی جهت ورود کالای جدید، foc، حق ورودی
روش و انتخاب بازار هدف
روشهای برنامه ریزی و پروموشن
نحوه ی ارتباط با تامین کنندگان کالا و تکنیک های مذاکره با آن ها
تدوین ساختار و چارت سازمانی بر اساس اهداف، چشم انداز و ماموریت شرکت
تدوین شرح وظایف و شناسنامه شغلی برای تمامی مشاغل شامل
طراحی و تدوین سیستم نورپردازی و سیستم صوتی فروشگاه در راستای افزایش فروش
برنامه ریزی تامین کالا
تدوین آئین نامه ها و دستور العمل های نحوه اداره فروشگاه شامل بیش از ۴۰ آیین نامه
ارزیابی و تحلیل صندوق و انبار و محوطه ی فروشگاه در راستای افزایش فروش
دپارتمان آموزش دکتر مال:
آموزش در سطوح مدیریت و کارکنان فروشگاه توسط استادان مجرب با سابقه علمی و اجرایی
سر فصل آموزش برای مدیران و کارکنان :
مدیریت فروشگاهی(آموزش کامل سیستمهای مدیریت هایپر مارکتها وفروشگاههای بزرگ)
فروش(آموزش روشهای مختلف فروش،چیدمان،پروموشن و…)
بازرگانی(آموزش نحوه خرید،مذاکره و…)
حراست(آموزش کاهش دزدبری،حریق و…)
صندوق داری و امور مالی
آموزش اصول و فنون مذاکره برای مدیران فروشگاه
تکنیک های مشتری مداری و وفادارسازی مشتریان
فرآیند دریافت و پرداخت (آموزش کامل روشهای دریافت کالا،چیدمان انبارها و انبارگردانی)
برنامه های آموزشی جهت کاهش هزینه های فروشگاه